Sunday, May 4, 2008

Formula Menjadi Usahawan Berjaya

Salam Sejahtera,



Wan Mohd Nazif Wan Mohd Nori, Fazilah Ibrahim
PTS Professional Publishing Sdn. Bhd. RM 21.00
RM 24.00 (Sabah & Sarawak),
983-3376-20-7;

9799833376208
Tarikh Terbit: 29 April 2005 ;
Jumlah Muka Surat : 211 halaman

Satu buku yang menarik, yang boleh dijadikan panduan kepada kita disamping mencari keuntungan malah mampu untuk mengurangkan kerugian dalam apa-apa jua bidang yang kita ceburi.

Petikan dari laman web Penerbit PTS.

Buku ini memberi panduan kepada usahawan bagaimana mengaut untung apabila berniaga dan cara mengelakkan rugi. Antara perkara menarik yang dibincangkan di dalam buku ini seperti apa itu risiko perniagaan dan jenisnya, bagaimana produk unik menarik dan mengikat hati pelanggan dan banyak lagi. Buku ini adalah panduan bagi sesiapa sahaja yang berminat dan mahu menjadi usahawan berjaya.

Buku ini berkisarkan bagaimana usahawan dapat mengaut untung dan pada masa yang sama mengelak rugi. Sebagaimana yang diketahui, untung penting pada usahawan bagi memastikan perniagaan yang dijalankan adalah berdaya saing dan kekal utuh mengharungi gelombang persaingan. Sebaliknya, rugi yang berterusan, apabila dibiarkan dapat membuatkan usahawan 'gulung tikar'. Dalam usaha mengaut untung dan mengelak rugi, usahawan sebaik-baiknya ada pengetahuan, membuat rancangan dan menganalisis pelbagai aspek. Pelibatan kami ketika mengendalikan bengkel sistem akaun berkomputer untuk usahawan bumiputera, mendedahkan kami kepada ruang-ruang menambah baik yang masih dapat diisi oleh usahawan bagi menjayakan perniagaan mereka. Penulis mengadunkan maklumat yang diperoleh daripada para usahawan, pengalaman sendiri dan rakan-rakan sebagai pelanggan, sedikit usaha menggali ilmu daripada kitab Quran serta hadis Nabi Muhammad dan dipersembahkan dalam bentuk penulisan, dengan harapan ia dapat menjadi panduan berguna untuk rakan-rakan usahawan.

Keyword: Tahukah Anda 9/10 Dari Punca Rezeki Adalah Perniagaan?

No comments: